Dacă ești pasionat de design grafic și vrei să faci parte dintre tinerii care scriu istoria modernă a Timișoarei, înscrie-te până la 5 iunie 2017, la CONCURSUL DE LOGO Timișoara – oraș candidat la titlul de “Capitală Europeană a Tineretului în anul 2020”
#Tm4EYC2020
Înscrie-te, câștigă, și logo-ul tău va fi folosit, începând cu 19 iunie 2017, pentru a promova candidatura Timișoarei pentru titlul de Capitală Europeană a Tineretului în anul 2020. Dacă vom primi titlul, vom afla în luna noiembrie 2017. Apoi, până în anul 2020 și mai ales atunci, toate evenimentele desfășurate pentru promovarea orașului și cele din programul efectiv de Capitală vor sta sub semnul tău.
Nu trebuie să fii specialist, trebuie să fii însă creativ, foarte inspirat și să vrei să faci parte din mișcarea Timișoara – Capitală Europeană a Tineretului 2020. Dacă ești cel mai bun, vei fi recunoscut, declarat și promovat ca autor al logo-ului oficial.
Care este tema concursului?
În 26 februarie 2017, Timișoara a aplicat pentru titlul de “Capitală Europeană a Tineretului în anul 2020”. Aplicația, înaintată de Primărie și elaborată de Fundația Județeană pentru Tineret Timiș, a convins juriul internațional că Timișoara merită să se califice în etapa finală a competiției. Acum, mai mult ca niciodată, avem nevoie de susținerea tinerilor timișoreni. Vă invităm alături de noi, în această primă fază, să ne ajutați să definim identitatea vizuală pentru conceptul propus de Timișoara în cursa pentru titlu.
Programul „Capitală Europeană a Tineretului”
Titlul de Capitală Europeană de Tineret este acordat de Forumul European al Tineretului unui oraș european diferit în fiecare an, după ce acesta se remarcă dintre alte orașe aplicante printr-un plan ambițios, prin care să acorde prioritate tinerilor și să îi implice pe aceștia în proiecte interesante. Accentul principal se pune pe modul în care municipalitățile pot implica mai bine tinerii în viața culturală, socială, politică și economică a orașului.
Propunerea Timișoarei
Timișoara este singurul oraș din România care a candidat anul acesta, și a rămas în etapa finală a competiției cu alte 4 orașe din Europa. Dacă va câștiga, Timișoara își propune să repună tinerii în centrul atenției. Prin dezvoltarea a 3 direcții – participarea publică, infrastructura pentru participarea tinerilor și luarea de acțiuni concrete, Timișoara își dorește ca anul 2020 să reușească transformarea și energizarea comunității. Obiectivele asumate în aplicație sunt ca tinerii să învețe să participe activ, rolul tinerilor să fie reafirmat și susținut în dezvoltarea unei societăți democratice, iar dialogul dintre tineri și autorități să fie îmbunătățit.
Ce presupune concursul?
Alegerea unui logo de campanie, care să asigure identitatea vizuală unitară a campaniei și care va fi folosit pe materialele campaniei, pe diferite canale de comunicare, atat online cat si offline.
Ce așteptăm de la logo?
Logo-ul trebuie să fie un element unitar și recognoscibil, care să sublinieze energia, dinamismul si implicarea tinerilor timișoreni. Logo-ul ideal este relevant pentru tema concursului, are un design atractiv, este original și reușește să îmbine elemente care reflectă tradiția istorică a Timișoarei cu elemente care țin cont de tendințele actuale și cu elemente care să reflecte dimensiunea europeană, are funcționalitate (vizibilitate și lizibilitate, poate fi imprimat și pe suprafețe mici fără să piardă detalii esențiale) și mai ales adaptabilitate (permite declinarea ulterioară a unor branduri sectoriale, cum ar fi: cultural, social, economic, divertisment, educational, politic etc).
Cine poate participa?
Concursul se adresează cu precadere tinerilor și grupurilor informale de tineri, cu vârsta între 18 și 35 de ani, din Timisoara, dar și persoanelor juridice cu sediul în Timișoara (societăți comerciale sau organizații nonguvernamentale).
Cum te înscrii?
Fiecare concurent va trimite pe adresa de e-mail [email protected] propunerile de logo. Înscrierea va consta în trei fișiere:
- Un fișier în format .png sau .pdf care conține propunerea sa de logo, în două versiuni: versiunea color și versiunea monocromă (pentru utilizare alb-negru). Fișierul care conține logo-ul propus trebuie să aibă în titlu numele concurentului.
- Logo-ul în varianta .ai sau .eps, pentru a fi utilizat în cazul în care este declarat câștigător.
- Un fișier .pdf care va conține informații privind concurentul, alături de o scurtă descriere/ argumentare a propunerii grafice înscrise în concurs – formularul de înscriere la concurs.
Cum se alege câștigătorul?
Pentru alegerea câștigătorului, se va ține cont de votul publicului, exprimat pe pagina de facebook a Timisoara – for European Youth Capital 2020. Astfel, numărul de reacții (like, wow, love și haha) înregistrate de fiecare dintre propunerile trimise va reprezenta scorul final, reactiile fiind egale ca valoare. Propunerea care va înregistra cele mai multe reactii pozitive, va fi considerată câștigătoare.
Care este calendarul concursului?
23 mai: lansarea proiectului și startul înscrierilor în concurs
5 iunie, ora 23:59: ultima zi de înscriere și de depunere a propunerilor
7 iunie: începe votul public, pe Facebook, pentru alegerea câștigătorului
13 iunie, ora 23:59: data limită de vot pe pagina de Facebook
14 iunie: anunțarea rezultatelor votului
16 iunie, ora 23:59: data limită de formulare a contestațiilor
18 iunie: anunțarea câștigătorului
Formularul de înscriere se poate descărca de aici.
Regulamentul concursului este disponibil aici.
Apelul de participare se află aici.